Yönetme, başkaları vasıtasıyla iş görme anlamına gelir.
Yönetimin Temel Fonksiyonları
ü Planlama
ü Örgütleme
ü Yönetme Kontrolü
ü Eşgüdümleme Kariyer Planlama Ve Hedefleme
Ekip Kurma Süreci
- İnsanlar, bireysel olarak yapılabilen işler dışında yer alan tüm alanlardaki ihtiyaçlarını karşılamak için ortak caba gerektiren faaliyetler gerçekleştirir.
- Dolayısıyla bu tip durumlarda, ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla insanlar arasında iş birlikleri kurulur.
- Organizasyonlar, projeler, yapılan işler bu gerekliklerin sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.
Başarılı Ekiplerin Temel Özellikleri
l Sürekli Eğitim
l Ortak Vizyon
l Farklılıklara Saygı
l Görev ve Yetkilendirme
l Doğru İletişim
l Değer Paylaşımı
l Ödüllendirme
Organizasyon Şeması ve Yetkilendirme
v Fonksiyonel Organizasyon
v Matris Organizasyon
- Zayıf
-Dengeli
- Güçlü
v Proje Bazlı Organizasyon
İş Yönetimde Önemli Temel İlkeler
Ø İş planı
Ø Azalan Verimler Kanunu
Ø Ceteris Paribus
Ø Oyun Teorisi
İş Planı (Business Plan)
- Şirketin Yapılanması
- Ürün/Hizmet
-Yönetim
- Pazarlama
- İmalat/Hizmet Süreci
- Finansal Bilgiler
-Risk Faktörleri
-Zaman Planlaması
Azalan Verimler Kanunu
Üretim girdilerinden sadece birinin miktarının çoğaltılması diğerinin sabit tutulması halinde toplam ürün miktarı bir noktaya kadar sürekli artar sonra yavaş yavaş azalmaya başlar.
Ceteris Paribus
Latince ‘Diğer tüm durumlar sabitken’ anlamına gelen bu kalıp hemen hemen tüm bilim dallarında kulanılan bir analiz yöntemidir.
Oyun Teorisi
- Stratejik etkileşim durumlarındaki davranışları ve olası sonuçları tahmin ve analiz etmek için kullanılan bir yöntemdir.
- Karar verirken stratejik düşünmek
- Alternatif tüm durumları öngörerek en iyi yolu seçmek
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ GELİŞTİRME
İş Fikri: Fırsat - Ürün ve Hizmet Geliştirme
İş Planı: Etüt, Analiz ve Fizibiliteler
Ekip Organizasyonu: Yönetim Kadrosu, İş Birlikleri
Uygulama: Üretim, Planlama, Lojistik, Hizmet ve Saha Çalışmaları
Marka Yönetimi: Kurumsal Kimlik, Pazarlama ve Satış
İletişim Becerileri
- Nitelikli Bilgi Akışı: Etkili iki yönlü bir süreçtir.
İletişim Becerileri İçin Önemli Unsurlar;
- Etkin dinleyici olmak
- Hoşgörülü ve önyargısız olmak
- Empati kurabilmek
- Eleştiriye açık olmak
- Beden dili, hitap, ses tonunu düzenlemek ve diksiyon
Evettt canım okuyucularım bu yazımda kariyer hedef planlaması yapan, ekip kurmak isteyen, takım çalışmasının ne olduğunu henüz kavrayamamış anlam verememiş kişilere istinaden yazdım. Umarım açıklayıcı olmuş, kafalarda soru işareti kalmamıştır. Okuduktan sonra görüş ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Bir sonraki yazıma kadan mutlu ve meraklı kalın, hoşça kalınnn.
Kariyer Planlama Hakkında Daha Fazla Bilgi Kariyer Planlama
Yorumlar