EKİP KURMA VE YÖNETME


Yönetme, başkaları vasıtasıyla iş görme anlamına gelir.    

Yönetimin Temel Fonksiyonları

ü Planlama

ü Örgütleme

ü Yönetme Kontrolü

ü Eşgüdümleme   Kariyer Planlama Ve Hedefleme

Ekip Kurma Süreci

- İnsanlar, bireysel olarak yapılabilen işler dışında yer alan tüm alanlardaki ihtiyaçlarını karşılamak için ortak caba gerektiren faaliyetler gerçekleştirir.

- Dolayısıyla bu tip durumlarda, ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla insanlar arasında iş birlikleri kurulur.

- Organizasyonlar, projeler, yapılan işler bu gerekliklerin sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

Başarılı Ekiplerin Temel Özellikleri

Sürekli Eğitim

Ortak Vizyon

Farklılıklara Saygı

Görev ve Yetkilendirme

Doğru İletişim

Değer Paylaşımı

Ödüllendirme

Organizasyon Şeması ve Yetkilendirme

Fonksiyonel Organizasyon

Matris Organizasyon

      - Zayıf

       -Dengeli

       - Güçlü

Proje Bazlı Organizasyon

İş Yönetimde Önemli Temel İlkeler

Ø İş planı

Ø Azalan Verimler Kanunu

Ø Ceteris Paribus

Ø Oyun Teorisi

           İş Planı (Business Plan)

       - Yönetici Özeti

       - Şirketin Yapılanması

        - Ürün/Hizmet

         -Yönetim

       - Pazarlama

       - İmalat/Hizmet Süreci 

       - Finansal Bilgiler

        -Risk Faktörleri

        -Zaman Planlaması

Azalan Verimler Kanunu

Üretim girdilerinden sadece birinin miktarının çoğaltılması diğerinin sabit tutulması halinde toplam ürün miktarı bir noktaya kadar sürekli artar sonra yavaş yavaş azalmaya başlar.

Ceteris Paribus

Latince ‘Diğer tüm durumlar sabitken’ anlamına gelen bu kalıp hemen hemen tüm bilim dallarında kulanılan bir analiz yöntemidir.


Oyun Teorisi

- Stratejik etkileşim durumlarındaki davranışları ve olası sonuçları tahmin ve analiz etmek için kullanılan bir yöntemdir.

- Karar verirken stratejik düşünmek

- Alternatif tüm durumları öngörerek en iyi yolu seçmek

GİRİŞİMCİLİK VE İŞ GELİŞTİRME 

İş Fikri: Fırsat - Ürün ve Hizmet Geliştirme

İş Planı: Etüt, Analiz ve Fizibiliteler

Ekip Organizasyonu: Yönetim Kadrosu, İş Birlikleri

Uygulama: Üretim, Planlama, Lojistik, Hizmet ve Saha Çalışmaları

Marka Yönetimi: Kurumsal Kimlik, Pazarlama ve Satış

İletişim Becerileri

- Nitelikli Bilgi Akışı: Etkili iki yönlü bir süreçtir.

İletişim Becerileri İçin Önemli Unsurlar;

- Etkin dinleyici olmak

- Hoşgörülü ve önyargısız olmak

- Empati kurabilmek

- Eleştiriye açık olmak

- Beden dili, hitap, ses tonunu düzenlemek ve diksiyon



Evettt canım okuyucularım bu yazımda kariyer hedef planlaması yapan, ekip kurmak isteyen, takım çalışmasının ne olduğunu henüz kavrayamamış anlam verememiş kişilere istinaden yazdım. Umarım açıklayıcı olmuş, kafalarda soru işareti kalmamıştır. Okuduktan sonra görüş ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Bir sonraki yazıma kadan mutlu ve meraklı kalın, hoşça kalınnn.

Kariyer Planlama Hakkında Daha Fazla Bilgi Kariyer Planlama


Yorumlar